Lista de functionalitati (changelog)

Pentru a vedea cum functioneaza Aviziero poti accesa pagina cu videoclipuri demonstrative sau iti poti achizitiona o luna de abonament pentru care sa ceri restituirea banilor la final, fara a fi necesar sa ne furnizezi un motiv.

11.07.2017

  • Am implementat posibilitatea pentru asociatii sa plateasca facturile de abonament Aviziero cu cardul, direct din emailul cu factura.
  • In fisa apartamentului am dezactivat butonul de stergere pentru operatiile care oricum nu pot fi sterse.
  • Am adaugat sold initial la fisa apartamentului atunci cand filtrez pentru un anumit interval de timp. 
  • Am corectat ascundere solduri initiale, intermediare si finale din registrul de casa la printarea din Firefox.
  • Pentru a scurta lungimea Centralizatorului, am renuntat la separarea pe randuri a repartizarilor facturilor pentru servicii.
  • Am corectat bug afisare raport Lista de plata si Centralizator – in anumite cazuri se suprapunea tabelul de semnaturi al listei peste inceputul Centralizatorului.
  • Am corectat lipsa afisare denumire asociatie in Centralizator in anumite cazuri.
  • Pe chitanta este afisat contul IBAN al asociatiei, cine a emis chitanta si la ce ora.
  • Am imbunatatit aspect chitante mobile si printate A4.
  • Am corectat bug referitor la data si ora de inregistrare a unei chitante emise automat de aplicatie.
  • Am adaugat un camp special de detalii care se afiseaza in zona „reprezentand:” din chitanta emisa automat.
  • In toate rapoartele in care se face referire la o incasare sau o plata este acum afisat si daca respectiva tranzactie a fost facuta prin casa sau banca.
  • Am implementat taste scurtaturi/shortcut keys (Chrome: Alt+tasta; Firefox: Ctrl+Alt+tasta):
    • pentru mare parte din pagini (vezi scurtaturile in meniu);
    • pentru butoanele de adaugare din toate paginile (Alt + n);
    • pentru Cautare (Alt + g);
    • pentru defilare in liste ( inapoi Alt + , / inainte Alt + . / sari la pagina Alt + pagina);
    • de fiecare data cand este accesata o pagina cu o lista, cursorul este setat automat in casuta de Cautare, ca sa poti scrie direct de la tastatura ce cauti.
  • Am implementat pagina cu plati alocate unei facturi si am pus buton pe linia fiecarei facturi.
  • In detaliile serviciului se poate acum defini marimea fontului in capul de tabel al listei de plata.
  • Au fost extinse optiunile referitoare la marimea fontului in lista de plata (detalii lunare asociatie).
  • Am afisat si data de expirare automata a abonamentului in mesajul de atentionare primit de administratori.
  • Am ascuns mesajul de expirare automata a abonamentului pentru toate rolurile in afara de administrator.
  • In aplicatia de salarii au fost implementati fluturasi de salarii.

08.06.2017

  • In registrele casa, banca si jurnal au fost adaugate solduri zilnice si la final de fiecare pagina.
  • Ultima chitanta emisa din program pentru fiecare dintre apartamente a primit un buton individual in lista de apartamente. In cazul in care nu exista o astfel de chitanta, butonul este inactiv.
  • A fost imbunatatita considerabil modalitatea de explicare a penalizarilor, pentru proprietari. Foloseste butoanele Afiseaza calcul complet sau Afiseaza explicatie din partea dreapta-sus a ecranului pentru a schimba intre cele doua moduri de vizualizare, destinate proprietarilor sau instantei.

01.04.2017

Odata cu lansarea unei noi versiuni stabile, V5, si inlocuirea versiunii Beta, au aparut urmatoarele modificari si imbunatatiri:

  • multiple file ale aceluiasi browser pot acum contine asociatii diferite (util de exemplu pentru a putea face incasari simultan la mai multe asociatii), aceeasi asociatie in luni diferite sau diferite roluri ale aceluiasi utilizator (intr-o fila pot fi administrator, in alta pot fi proprietar); singura limitare care a mai ramas: nu pot folosi simultan doi utilizatori diferiti, adica nu pot fi logat cu bogdan@gmail.com intr-o fila si cu bogdan@yahoo.com in alta fila.
  • a fost imbunatatita modalitatea de selectare a rolurilor unui utilizator din panoul de control, conform propunerilor venite de la utilizatori. au fost imbunatatite si alte mici aspecte ale interfetei si a ordonarii in pagina a elementelor.
  • adaugarea sau modificarea unui obiect (apartement, contor, furnizor, factura, plata, etc) se face acum intr-o fereastra popup separata care se deschide deasupra listei cu toate obiectele.
  • listele incarca acum doar ceea ce este afisat, ceea ce aduce imbunatatiri din punct de vedere al vitezei de lucru pe parcurs ce creste numarul de utilizatori care folosesc aplicatia. De aceea, te rugam sa folosesti optiunea de afisare a mai multor intrari in liste doar atunci cand ai neaparata nevoie.
  • o parte dintre detaliile lunare ale asociatiei pot fi acum modificate pentru orice luna, inclusiv pentru cele afisate.
  • am schimbat furnizorul de plati online. Noul furnizor ne va permite o mai mare integrare a functionalitatilor cu aplicatia, in timp.
  • a fost imbunatatita considerabil structura de securitate a aplicatiei. De asemenea, au fost implementate o serie de verificari automate asupra activitatii utilizatorilor in aplicatie. Aceasta functionalitate este inca in teste, iar daca aplicatia va dezactiveaza utilizatorul din greseala, va rugam sa ne anuntati.
  • au fost rezolvate o serie de bug-uri care aveau cauze similare. Speram sa va intalniti din ce in ce mai rar cu ecranele de eroare pana aproape de o eliminare completa a inconvenientelor.
  • au fost optimizate o serie de interogari in baza de date plecand de la observatiile noastre de pana acum asupra modului de operare a software-ului de catre utilizatori. Practic, am imbunatatit modalitatea de preluare din si salvare in baza de date a entitatilor din tot programul, pentru a imbunatati viteza de raspuns la nivelul intregii aplicatii.

7.01.2017

De multa vreme aman sa scriu un articol cu lista de functionalitati ale programului. Unul dintre motive este ca am tot facut modificari majore in urma propunerilor administratorilor, presedintilor, cenzorilor si proprietarilor. Dar acum, ca avem o structura peste care suntem multumiti sa adaugam o multitudine de functionalitati secundare, ar fi deja momentul sa scriu acest articol.

Voi structura functionalitatile legat de diferitele pagini din program.

Luni ale asociatiilor de proprietari

  • o asociatie de proprietari poate avea oricate luni deschise. De exemplu, daca o asociatie are luna august 2016 afisata, se poate lucra in paralel in lunile septembrie 2016 si octombrie 2016, fara a fi necesar sa inchid septembrie ca sa lucrez in octombrie.
  • o luna afisata (inchisa) poate fi deschisa daca este necesar, dupa multiple avertizari. 

Lista de plata si centralizator

Administratorul are libertate de configurare totala a listei de plata. Aviziero a fost conceput plecand de la premiza ca fiecare asociatie este unica si ca, de-a lungul timpului, sunt necesare orice fel de modificari. 

  • se pot adauga, modifica, sterge sau ascunde in orice luna coloanele din tabel cu serviciile pentru proprietari, fara a afecta istoricul. 
  • se pot folosi oricate modalitati de impartire a cheltuielilor, denumite in program criterii de repartizare. Criteriile de repartizare care au fost folosite intr-o luna nu pot fi sterse, dar pot fi ascunse.
  • fondurile pot fi afisate in lista de plata cu o singura coloana de datorie totala sau in doua coloane separate, datorie curenta si datorie restanta. Datoria curenta poate fi inclusa in totalul lunii curente sau poate fi afisata separat in zona de fonduri.
  • penalizarile pot fi afisate in lista de plata cu o singura coloana de datorie totala sau in doua coloane separate, datorie curenta si datorie restanta. 
  • impartirea sumelor pe servicii se poate face pe toata asociatia sau separat pe una sau mai multe scari.
  • administratorul poate defini daca pentru anumite servicii exista contoare (de exemplu apa rece). Pentru serviciile contorizabile, administratorul are libertate totala in a alege modalitatea de impartire automata a diferentei (de exemplu pe numar de persoane, pe cota parte indiviza sau proportional cu consumul). Serviciile contorizabile pot fi afisate in fata listei de plata sau sub criteriul de repartizare corespondent.
  • lista de plata poate fi filtrata pe baza unui set de criterii.
  • lista de plata poate fi ordonata pe baza uneia sau mai multor coloane cu un singur click pe capul coloanei. Pentru ordonare dupa mai multe coloane tine apasat Ctrl (Windows) sau Cmd (Mac).
  • in lista de plata se pot face cautari in timp real a oricarei informatii (daca incep sa scriu „Bogda..” programul imi va afisa in timp real doar liniile care contin acest sir de caractere, probabil cele are Bogdanilor din lista de plata)
  • lista de plata poate fi printata direct din pagina de vizualizare, asa cum o vad la acel moment.
  • lista de plata permite gruparea mai multor coloane, atat dintre servicii, cat si dintre fonduri.
  • centralizatorul este calculat automat pe toata asociatia si pe fiecare scara in parte.
  • langa lista de plata este intotdeauna calculata si afisata rotunjirea.
  • pentru printare exista posibilitatea de a ascunde numele proprietarilor.
  • programul produce automat facturi si instiintari de plata pentru proprietari. Acestea pot fi expediate pe email dintr-un singur click direct din program.

Registre, fise, situatia de activ pasiv si alte rapoarte

  • toate registrele si fisele pot fi printate direct din pagina de vizualizare, in forma in care sunt afisate pe ecran.
  • toate registrele si fisele au o ordonare implicita, dar permit ordonarea si pe alte criterii printr-un click pe capul coloanei.
  • la fel ca si lista de plata, toate registrele si fisele permit cautarea in timp real.
  • registrele au o multitudine de filtre care pot fi aplicate pentru vizualizare. In mod automat, programul filtreaza registrele pe baza de data in functie de luna in care lucrez, dar aceste filtre pot fi schimbate manual. 
  • folosind filtrele, in diferite registre, se pot obtine rapoarte avansate cu un continut personalizat nevoilor utilizatorului. De exemplu este foarte usor de obtinut registrul de incasari in casa pentru o anumita perioada.
  • raportarea trimestriala solicitata de lege este realizata automat din program si poate fi trimisa printr-un singur click catre toti proprietarii.
  • situatia de activ-pasiv este intotdeauna calculata corect. Daca situatia este dezechilibrata, programul propune pasi simpli si concreti pentru a o echilibra. Cand fac configurarea initiala a asociatiei in Aviziero, consultantii nostri se straduiesc intotdeauna sa o predea cu situatia de activ-pasiv echilibrata.

Contoare

  • pentru un serviciu cu contoare se pot defini oricate contoare sunt necesare (de exemplu: apa rece bucatarie, apa rece baie).
  • un contor poate fi atasat la oricate servicii (pentru asociatiile care au servicii separate de apa rece pentru apa calda si incalzire apa calda).
  • administratorul poate defini pentru fiecare luna in parte o perioada de declarare in program a contoarelor de catre proprietari. Programul propune automat perioada urmatoare, dar aceasta poate fi modificata.
  • numarul de zecimale al contoarelor este definit de administator, iar limita maxima este de 8.
  • programul permite si folosirea de servicii contorizabile pentru care nu sunt definite contoare. In acest caz vor fi introduse in program direct consumurile.

Facturi si plati

  • facturile pot fi preluate automat din luna anterioara cu valoare 0 (zero). Dupa introducerea informatiei din noile facturi, repartizarea se face partial automat.
  • o factura poate fi repartizata pe toata asociatia sau doar pe anumite scari.
  • in program poate fi atasat cate un fisier pentru fiecare factura sau plata.
  • facturile si platile pot fi exportate in excel direct din lista de facturi sau plati.
  • pentru facturi exista patru tipuri de liste: facturile din luna curenta, facturile nerepartizate complet, facturile neplatite si lista cu toate facturile. Pentru plati exista trei tipuri de liste: plati din luna curenta, plati nerepartizate si toate platile.
  • in listele de facturi si plati se pot face cautari in timp real. Daca incep sa scriu „Rade…” programul imi va afisa instantaneu doar liniile care contin aceasta informatie, adica toate facturile furnizorului Radet.
  • programul propune automat variante de imperechere a platilor cu facturile, dar permite modificarea imperecherilor dupa dorinta administratorului.

Salarii

  • pentru crearea statelor de plata si a declaratiilor aferente salariatilor am pregatit o aplicatie separata de Aviziero. Informatia relevanta din aplicatia de salarizare este importata in Aviziero si folosita prin intermediul paginii Facturi.
  • aplicatia de salarii creeaza statele de plata, declaratia 112 si declaratia 205.
  • aplicatia de salarii permite angajarea unei persoane la una sau mai multe asociatii.

Apartamente si incasari

  • apartamentele pot fi adaugate sau sterse in orice luna, indiferent daca este prima luna a asociatiei sau nu.
  • restantele apartamentelor pot fi adaugate defalcat pe luni istorice (pentru calculul complet al penalizarilor din urma) sau comasat.
  • introducerea restantelor apartamentelor inainte de inchiderea primei luni din program este singura operatie din program care nu poate fi modificata. Daca sunt necesare modificari la aceste situatii initiale, acestea vor fi realizate prin adaugarea de noi operatii rectificative.
  • programul retine datoria defalcata a unui apartament, iar la incasare propune automat stingerea celor mai vechi datorii. Administratorul poate alege o alta ordine de incasare.
  • pe chitanta produsa din program sunt mentionate defalcat toate datoriile achitate.
  • programul produce automat chitante in format A4 si pentru imprimanta mobila. Achizitionarea imprimantei mobile si a consumabilelor reprezinta un cost aditional.
  • daca intr-o luna s-a gresit valoarea repartizata unui apartament, exista o functionalitate care ajuta la rectificarea rapida a greselii.
  • se pot face incasari cu cardul sau prin intermediul automatelor de bani. Operatiunile aferente sunt inregistrate automat in program. Pentru activarea acestor servicii este necesara incheierea de contracte aditionale cu procesatorii de plati.

Fonduri

  • programul permite definirea oricator fonduri, de orice tip.
  • situatia initiala a fondurilor poate fi completata in orice luna, chiar daca am inchis deja prima luna din program.
  • fondurile pot fi afisate in lista de plata intr-o singura coloana, afisate cu restanta si datorie curenta separate sau grupate cu alte fonduri.
  • programul imi permite sa modific modul in care un fond este luat in considerare in situatia de activ-pasiv.
  • un fond repartizat pe apartamente poate fi definit de tip taxa, care se colecteaza lunar.
  • pentru fiecare fond exista situatie cu valorile stabilite, incasate si existente pe toata asociatia, dar si pe fiecare apartament in parte.

Penalizari

  • penalizarile se calculeaza automat la o singura apasare de buton. 
  • sunt produse fise de penalizare in formatul solicitat in instanta.
  • procentul de penalizare si numarul de zile de gratie poate fi stabilit individual pe fiecare luna pentru care se calculeaza penalizare.
  • optional, se pot penaliza si fondurile restante.
  • se poate tine cont de fondul de rulment pentru reducerea sumei penalizabile a apartamentelor.

Debitori

  • se pot defini oricati debitori
  • asociatia poate face ordine de plata catre acesti debitori.
  • facturile pot fi platite si din banii existenti la un debitor.

 

Modificari generale pe care le-a adus Beta, fara de versiunea anterioara (V4):

  • interfata complet noua, prietenoasa si cu device-urile mobile: smartphone-uri, tablete. eliminarea completa din interfata a ecranelor de printare, care aveau un design diferit.
  • login cu Google, login cu Yahoo si login cu Facebook.
  • posibilitatea de a avea mai multe luni deschise la o asociatie de proprietari.
  • situatie de activ-pasiv complet regandita, cu detalii mai clare legate de sumele care compun fiecare dintre campuri. indicatii clare si simple de echilibrare initiala a situatiei de activ-pasiv.
  • implementarea paginilor de completare a valorilor indecsilor sau a valorii pe fiecare apartament a serviciilor pe beneficiari in mod asemanator cu Excel.
  • separarea intr-o aplicatie interconectata cu Aviziero a gestiunii angajatilor. 
  • lista de plata cu functionalitate de sortare si filtrare.
  • s-a eliminat necesitatea de a avea servicii separate pentru fiecare scara, chiar daca impartirea se face pe scara.
  • o plata poate fi acum alocata catre oricate facturi.
  • alocarea de roluri utilizatorilor pe baza unor codurilor speciale, cu posibilitatea de a imperechea oricati useri administrator, presedinte sau cenzor la aceeasi asociatie, oricati useri proprietari si chiriasi  la acelasi apartament.
  • implementarea indicelui de sanatate al asociatiei.
  • implementarea raportarii trimestriale si posibilitatea de transmitere a ei prin email.

Lasă un răspuns