De ce abonament?
Primim foarte des intrebarea: „De ce oferiti serviciul Aviziero pe baza de abonament? Voi vreti doar sa faceti mai multi bani!” Asa ca m-am hotarat sa scriu acest articol pentru a explica un pic mai bine lucrurile.
Ca sa facem o diferentiere importanta, firmele au ca tinta sa maximizeze profitul, nu sa faca mai multi bani. Degeaba „fac” un milion de euro pe luna daca, pentru a-l face, este necesar sa chetuiesc 1,2 milioane. Ca firma, s-ar putea sa fiu intr-o situatie mai buna daca incasez doar 1000 de euro in total si pentru ei cheltuiesc 800 de euro. Si asa ajungem la punctul nevralgic al problemei.
Atunci cand cumperi software pentru care platesti o singura data, firma isi maximizeaza profitul oferind minimul suficient pentru a incheia tranzactia. Apoi, pentru a maximiza profitul in continuare, compania va oferi servicii conexe – te ajutam sa setezi produsul, iti oferim sfaturi, iti oferim actualizari legislative sau unele functionalitati noi, dar pentru toate acestea trebuie sa platesti in plus. Si pentru ca esti deja „agatat”, iti vom oferi aceste servicii la un pret mai mare, pentru ca le poti cumpara doar de la noi, avem monopol pe tine. Atunci cand se plateste la inceput, clientul si furnizorul sunt de fapt in echipe adverse, iar compania de software gandeste „sunt amabil cu tine pana cand faci plata si incerc sa livrez minimul de functionalitati suficiente pentru a te convinge sa platesti”. O dovada a livrarii acestui „minim suficient” este ca toate companiile de software pentru asociatii de proprietari care existau pe piata inainte de Aviziero nu au implementat conturi de clienti pana cand nu au fost fortate sa o faca de schimbarea produsa Aviziero. Ba chiar initial au criticat aceasta initiativa, pentru ca le producea cheltuieli suplimentare. Ei nu jucau in echipa administratorilor, ci in echipa adversa! Intre timp unii s-au adaptat, iar cei care nu s-au adaptat au dat faliment. O alta dovada care vine in sprijinul acestei idei este ca veti gasi companii care ofera suport tehnic, aplicatii de mobil pentru printare mobila sau acces la informatie contra cost. Sunt deja pregatite sa te taxeze extra, nici nu se mai ascund! Si sunt in curs de a-si diversifica acest portofoliu de servicii aditionale, la preturi pentru care nu este necesar sa tina cont de libera concurenta.
In schimb, atunci cand achizitionezi software cu suport nelimitat, asa cum este Aviziero, cum isi maximizeaza compania profitul? Fix invers: asigurandu-se ca utilizatorul are cat mai putina nevoie de asistenta de specialitate, pentru ca asistenta produce costuri. Si pentru asta se asigura ca procesul este cat mai lin pentru utilizator si incearca sa elimine toate barierele care stau in calea utilizatorului. In aceast situatie furnizorul si clientul lucreaza in aceeasi echipa, iar compania gandeste: „ma straduiesc constant ca totul sa functioneze atat de bine pentru tine incat sa nu ai nevoie de ajutorul meu”. Interesele clientului si furnizorului sunt mult mai bine aliniate. De aceea, cand cumperi software cu abonament de asistenta nelimitata, nu cumperi doar un software cu functionalitati limitate intentionat sau doar suport tehnic, ci primesti luna de luna un proces mai lin pentru tine si mai ales cumperi siguranta ca indiferent de situatie vei depasi problema fara costuri aditionale, cumperi o echipa de asistenta de specialitate care, in plus fata de amabilitate, chiar lucreaza in interesul tau. Asta este ceea ce ofera Aviziero.
Vreau sa mentionez totusi un aspect. Ce am prezentat mai sus nu este vreun plan malefic, pus la cale de firmele de software care vand produse pentru care platesti o singura data. Pur si simplu, in functie de categoria in care se afla compania, comportamentul ei va fi modelat la un nivel discret de aceste aspecte. Chiar intreaga industrie de software la nivel mondial a inteles cu putini ani in urma acest dezacord in relatia cu clientul si s-a adaptat pentru a oferi servicii mai bune. Acum este momentul sa alegi si tu modul inteligent de a achizitiona software!
Al vostru,
Bogdan
Project manager Aviziero